Könyörgés a Tisztelt ügyfélnek

( gondolatok egy fecniről)

Az InfóTükör igazi nemzetközi termék. A kerete a Kárpátokban nőtt fából készül, a monitor Tajvanról származik, a számítógép angol tervezés és gyártmány, a szoftvereket Hollandiától az Egyesült Államokig, Koreától Magyarországig sokan fejlesztették, az apróbb alkatrészek egy részét Kínából szerezzük be hozzá, egy ismert webáruházon keresztül.

Érkezik egy csomag zsugorcső. Jól össze vannak préselve a kis tasakban, valahogy úgy, ahogy a faluról városba költözött gyári munkások lehetnek összezsúfolva a szállásukon ott, Sanghajban. A tasakból előkerül egy fél tenyérnyi fecni. Alighanem egy A4-est nyomtattak tele ezzel a szöveggel, aztán ollóval darabolták föl ekkorára. Látszik a szélein.

Nem hibátlan, de jól érthető angolsággal elmagyarázzák, milyen fontos számukra a pozitív visszajelzés, és arra kérnek, értékeljem őket 5 csillagra. Nem is kérik, könyörögnek. “KÖNYÖRGÜNK, NE ADJ 1, 2, 3 vagy 4 csillagos értékelést, mert az azt jelenti, hogy NEM vagy elégedett“.

Lehet, hogy pontatlan fordítás eredményezte a könyörgés szót. Talán olyan kifejezést használtak, amelynek nincs pontos angol megfelelője, és a tiszteletteljesen nyomatékos kérést nem tudták másként visszaadni a célnyelven. Vagy tényleg könyörögni akartak. De ez mindegy is.

Része a kultúrájuknak a tiszteletadás, a meghajlás, a másik személynek a sajátjuk elé/fölé helyezése. Ami számunkra megalázkodásnak tűnik, az náluk tradíció és persze jól felfogott üzleti érdek. Lehet finomítani a stílust, javítani a tipográfiát (félkövért sosem húzunk alá), de a lényeget érdemes eltanulni tőlük: a vevő az első.

Naná, hogy öt csillagot kaptak. Igaz, egy zsugorcsövet nem is nagyon lehet elrontani. 🙂

FacebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmailFacebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

Vélemény, hozzászólás?